СУМСЬКА
ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВА ПАЛАТА






В этом разделе:



Білизна від ТОВ «ДЮК»: європейська якість за привабливою ціною
Білизна від ТОВ «ДЮК»: європейська якість за привабливою ціною 07.05.2015 З Людмилою Шелухіною доля звела нас більше 20 років тому, коли я – вчорашня випускниця філфаку – тільки починала опановувати нову для себе журналістську професію в одному з обласних видань, а вона – досвідчений інженер – так само робила перші кроки у газетній верстці. Потім життя не лише розвело нас на різні професійні береги, а й навіть не дало жодної нагоди зустрітися у не таких вже й великих Сумах. Яким же було моє здивування, коли років п’ять тому, зазирнувши до одного з торговельних центрів, побачила магазинчик білизни від місцевого виробника під торговою маркою «ДЮК». Поруч з продавчинею стояла і щось обговорювала з нею Людмила, як виявилося, – бізнес-вумен і власниця усього цього «жіночого щастя». З’ясувалося, свого часу вона здійснила своєрідний подвиг – у непрості 90-ті роки відкрила «з нуля» власне виробництво. І ось у 2015-му ТОВ «ДЮК» відзначає своє вже 20-річчя. 

 - Давай згадаємо, як усе починалося. Звідки взагалі з’явилася ідея зайнятися власною справою і чому вирішили відкрити саме виробництво? Адже що там говорити – набагато простіше було б займатися звичайним перепродажем товарів, на чому власне й заробляла більшість приватних підприємців наприкінці 90-х. 
- Підштовхнули мене до власного бізнесу життєві обставини. Так сталося, що я на той час втратила роботу. Маючи інженерний фах і величезний досвід, але, як виявилося, головне – ще й двох маленьких дітей на додачу, на жаль, була абсолютно незатребуваною на тогочасному ринку праці. Тож вирішила – треба рятуватися самій і зайнятися тією справою, що приноситиме задоволення, і звісно, якусь копійку до сімейного бюджету. 
Багато тих, хто опинився у такій самій ситуації, пішли на ринок і почали торгувати. Я для себе одразу вирішила – це не мій шлях. Так, він значно простіший, але, знаєте, чи моє виховання, чи розуміння, що треба думати про перспективу, не дозволили скотитися до звичайного «купуй-продай». Тому замислилася про власне виробництво. Яке саме – розмірковувала довго, а ідея прийшла, як часто буває, – випадково, під час однієї поїздки до Білорусі. Зайшла до крамниці щось собі купити і звернула увагу на надзвичайно красиву та якісну фірмову жіночу білизну. Думаю: «Ну треба ж, білоруси можуть, а нам що – слабо?» Повернувшись додому, вже точно знала – буду шити таку ж красу для наших україночок. 
Та реалізувати ідею на практиці виявилося непросто. Я ж ані трохи не розумілася на цій справі. Довелося займатися самоосвітою, вивчала виробництво, тканини, машинки... Вчилася сама, навчала й персонал, який взяла на роботу. Знаєте, як складно було швачкам, які все життя відшивали спецодяг, перейти на витончену роботу з вибагливими тканинами, мереживом…Крім того, довелося вирішувати цілу купу фінансових і організаційних питань – банківські кредити, оренда приміщення. Спочатку розташувалися на базі «Ремвзуття», потім довелося кілька разів переїжджати. Я розуміла, що мандрувати з місця на місце – марна трата сил і фінансових ресурсів. Роки зо два підшуковували зручне місце для постійної «домівки» підприємства і в решті-решт 10 років тому повернулися назад на територію взуттєвої фабрики і придбали теперішнє приміщення. Ми замінили тут систему опалення, провели каналізацію, зробили окремий вхід, відкрили свій магазин, у міру можливостей відремонтували виробничі приміщення. Знаєте, як непросто, що називається, «підняти справу з нуля», не маючи за спиною ні багатих батьків, ні зв’язків, ні матеріальної бази?
Інколи я думаю, озираючись назад, якщо б я знала, що буде так складно, можливо, й не починала б. Добре, що я цього не знала. 

 - А траплялися ситуації повного відчаю, коли опускалися руки, і як вдавалося з ними впоратися? Хто допомагав у такі моменти? 
- За 20 років було два чи три таких моменти, коли зовсім справи не йшли, збиралася навіть закрити підприємство, але утрималася. І знаєте, завжди траплялося щось, якось змінювалися раптом обставини і з’являлася надія. Крім того, я розуміла, що власний бізнес – це єдиний шлях забезпечити родину і триматися на плаву. Хоча дуже часто бувало й так, що бізнес не те що коштів не приносив, а й ще потребував залучення усіх фінансових резервів. Пам’ятаю, як мій син-студент віддавав мені для справи свої 700 гривень стипендії. «Візьми, – каже, – мамо, тобі вони більш потрібні». Я дуже щаслива, що усі мої троє мужчин – чоловік і двоє синів – із розумінням поставилися до мого заняття бізнесом, яке віднімало багато часу і сил; допомагали, чим могли. Чоловік проводив усю електрику, підключав швацькі машинки. Хлопці завжди на підхваті – готові відвезти продукцію, куди треба, завантажити, розвантажити…Тож у наших здобутках є частка кожного з них. Звісно, поєднувати родину і бізнес для жінки непросто, але можливо. Головне – знайти правильний баланс. 

- Я переконана, що за ці 20 років якщо не кардинально, то принаймні дуже суттєво змінився як асортимент продукції, так і її якість. На що сьогодні робите головний акцент і яку продукцію вважаєте перспективною? 
- Починали ми працювати за білоруськими лекалами, виготовляючи нижню жіночу білизну. Поступово приходив досвід, розуміння, які фурнітура, тканини кращі. Потім до асортименту додалися нічні сорочки, халати, майки, топи, кофтинки, гольфи. Як експеримент, почали шити постільну білизну. Виявилося, є попит, тож ми продовжуємо розвиватися у цьому напрямку. Попит народжує пропозицію. Кілька років тому я усвідомила, що на ринку бракує шкільних форм для наших дівчаток, які швидко ростуть і значно перевищують у висоту і ширину своїх китайських колежанок. Буває, школярки у 7-8 класі вже мають дорослий 46-48-й, а то й 50-й розмір. А китайці, вибачте, такого не шиють. От ми й взялися вирішити проблему, за що мами нам дуже вдячні. Адже форми ми відшили якісні, з гарних матеріалів, а ціна на порядок нижче ринкової. До речі, ціни – наш найбільший козир. Уявіть собі, в нашому магазині можна вибрати на будь-який смак жіночі труси-сліми, труси-стрінги всього за 30-45 гривень. Халат коштуватиме близько 150 гривень, у такому ж ціновому діапазоні й інша продукція. Вважаю тільки завдяки цьому нам вдається витримувати конкуренцію, бо продукція іншого виробництва – такої ж якості і з тих самих тканин – коштує у п’ять разів дорожче. Отже, ми обов’язково будемо розширяти виробництво. Площі і обладнання дозволяють це зробити. Крім великого асортименту жіночої білизни, розпочали випуск білизни для чоловіків і плануємо урізноманітнювати ці моделі. Плануємо продовжувати розвивати лінію одягу великих розмірів, у тому числі шкільних форм. 

- А хто розробляє дизайн вашої продукції, чиї ідеї реалізуєте? 
- Маємо власного дизайнера. Але над моделями думаємо усі разом. Інколи колективно, інколи хтось приносить власну ідею. Наприклад, одна з наших дівчат вигадала модель кофтини, яку можна носити на обидві сторони. Бува і так, що натхнення приходить, коли бачиш якусь тканину, мереживо. Це настільки цікава і творча робота, якраз для жінок! Ми і приміряємо моделі одразу на місці. Не біда навіть, якщо з першого разу щось не вийшло, адже неможливо створювати нове, не помиляючись. Довіра один до одного, взаємодопомога – не порожні слова в нашому колективі, на них побудовані стосунки. Крім того, всі працівниці є соціально захищеними: ми платимо «білу» зарплатню, відправляємо дівчат у декретну відпуску, виплачуємо лікарняний – все, як того вимагає трудове законодавство. 

- Я так розумію, що, в основному, ви орієнтуєтеся на внутрішній ринок, тобто українського покупця. В контексті євроінтеграційних прагнень українських виробників чи бачите перспективу для збуту вашої продукції в країнах Європи? 
- Я реаліст, умію співвідносити свої бажання з можливостями. Тож об’єктивно – на європейському ринку нам поки що рано конкурувати. Там дуже потужна легка промисловість, яка формувалася не за двадцять років. Тому головний наш покупець – в Україні, наші домовленості з оптовиками тільки збільшуються. Але можливості для співпраці з європейцями є. В першу чергу, плануємо позбутися посередників і налагодити прямі поставки тканин, фурнітури, обладнання з Європи, зокрема, з Німеччини. Маємо в цьому напрямку певні напрацювання. Тож наша євроінтеграція полягатиме у тому, що ми запроваджуватимемо у себе європейську якість, зберігаючи при цьому доступні ціни. 

Спілкувалася Вікторія Красноплахта 
Фото Олега Корженка 

ТОВ «ДЮК», Україна, м.Суми, вул. Кірова, 98
 (фабрика «Ремвзуття», 2-й пов.) тел. (0542) 77-01-07, 
моб. (050) 573-74-90 e-mail: sumy-duk@ukr.net

Возврат к списку


Материалы по теме:

.
© Сумская торгово-промышленная палата
e-mail: chamber@cci.sumy.ua,   2006 - 2016 гг
Разработка сайта - Мэджик А