СУМСЬКА
ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВА ПАЛАТА






В этом разделе:



СУМСЬКИЙ ДОСВІД СТРАХОВОГО КОНСАЛТИНГУ ТА ПРАВОВОЇ ДОПОМОГИ
СУМСЬКИЙ ДОСВІД СТРАХОВОГО КОНСАЛТИНГУ ТА ПРАВОВОЇ ДОПОМОГИ 08.04.2016

Артем Кузнєцов народився у 1984 році в Чехословаччині, де проходив військову службу його батько. Має дві вищі освіти: у 2004 році закінчив фізико-технічний факультет Сумського держуніверситету, а у 2015 році – юридичний факультет Української академії банківської справи. Трудовий стаж – майже 10 років. Працював у місцевих страхових компаніях, а з 2016 року як приватний підприємець займається страховим консалтингом та наданням правової допомоги.

Сумчанин Артем Кузнєцов належить до когорти молодих українців, яка прагне відкрити свою справу, сповна реалізувавши власні знання та амбіції. Отримавши технічну спеціальність, він знайшов себе у сфері надання людям правової допомоги, перед цим тривалий час пропрацювавши у страхових компаніях. У розмові з кореспондентом «Ділових новин» він поділився тонкощами своєї роботи з клієнтами, стати якими, виявляється, може будь-хто з пересічних громадян.

- Артеме, отже, спершу Ви спробували себе у страховому бізнесі. Наразі це доволі прибутковий вид діяльності. Однак після досить тривалої роботи у цій сфері Ви її залишили. Чому?

- Так, я працював у різних страхових компаніях. Був спеціалістом зі страхування, начальником відділу страхування, займався врегулюванням страхових подій. Спираючись на досвід, можу сказати, що не всі страхові компанії у нас добросовісні. Але всі вони шукають способи, аби мінімізувати витрати при виплаті страхового відшкодування, і люди, які мало знайомі зі страховим бізнесом, не знають багатьох нюансів, а відтак часто не можуть відстояти свої права.

Коли я працював у страховій компанії, то був обмежений її рамками. Це не дозволяло надавати реальну допомогу людям. Там переймаються, в першу чергу, власними інтересами, а не захистом інтересів клієнтів.

Коли я вирішив зареєструватися приватним підприємцем і займатися страховим консалтингом (консультуванням), ці рамки зникли. У мене є можливість підбирати людині оптимальний варіант допомоги, порадити, з якою страховою компанією вигідно працювати в обов’язкових видах страхування, а з якою – у добровільних, наприклад. Це – один з напрямків моєї роботи, яка, втім, багато часу не займає, бо в ній немає шляхів для розвитку. Тож основну увагу зосереджую на правовій допомозі.

Починав з ДТП, пізніше «включився» у банківські суперечки. Зазвичай, йдеться про повернення людьми взятих у банках кредитів. Після того, як курс іноземної валюти стрімко зріс, виплачувати їх стало проблематично. Тож в мої функції входить допомогти клієнту знайти спільну мову з банківськими установами на прийнятних для нього умовах.

- Чи можете навести конкретні приклади такої допомоги?

- До мене звернулася сім’я мобілізованого до Збройних Сил України сумчанина, який перебував у зоні АТО, і з огляду на це у нього не було можливості виплатити взятий у банку кредит. Цей «тягар» був перекладений на його родину. Банку, за великим рахунком, байдуже, де люди братимуть гроші, йому важливо, аби вони їх платили. При цьому він не пропонує пільгових умов або реструктуризації кредиту, зменшення цієї суми. Хоча, за законодавством, учасник АТО має пільги з оплати процентів за кредитами – на період перебування у зоні проведення антитерористичної операції ця оплата призупиняється. На це було вказано банківській установі. Зараз ми укладаємо додаткову угоду, в якій буде зафіксовано, що 50 відсотків боргу банк людині прощає. Але тут є ще один нюанс. У разі прощення половини заборгованості на цю суму людині треба сплатити податок у розмірі 15-17 відсотків. Тобто нам треба було підібрати такі умови угоди, які б дозволили клієнту уникнути навантаження, пов’язаного з оподаткуванням. І це вдалося зробити. Було складено новий графік платежів, сума до сплати залишається та ж сама, але в разі погашення 50 відсотків її розміру друга половина просто закривається.

- Як ви дієте у ситуації, коли клієнт потрапив у ДТП?

- Людина, яка потрапляє у дорожньо-транспортну пригоду, зазвичай знаходиться у стресовому стані. Приймати логічні й розумні рішення в цій ситуації їй складно. Я в таких випадках раджу клієнтам телефонувати мені, щоб не трапилося. Навіть якщо людина бачить, що ДТП скоєно з її вини, краще перестрахуватися і дочекатися приїзду на місце аварії спеціаліста, який підкаже, як краще діяти, як уникнути додаткового фінансового навантаження у зв’язку з ДТП, оскільки є страхова компанія, яка зобов’язана платити страхове відшкодування за угодою обов’язкового страхування. Багато хто користується необізнаністю клієнта з тонкощами отримання страховки. Йому говорять, мовляв, визнавай себе винним у ДТП і ти отримаєш від страхової компанії гроші. У цьому випадку людина стає заручником ситуації, бо коли страхова компанія починає розслідувати страхову подію, спливають факти, які дозволяють їй відмовити у виплаті страхового відшкодування.

Трапляється, що з винного у ДТП на місці вимагають гроші, обіцяючи повернути кошти після отримання іншою стороною страхового відшкодування. Однак буває, що віддана в цій ситуації сума людині так і не повертається. Я раджу клієнтам: часи, коли розрахунки проходили на місці ДТП, минули. Давайте фіксувати все документально, щоб потім, у випадку виникнення конфліктної ситуації, була належна доказова база для відстоювання інтересів клієнта в суді.

- Хто Ваші клієнти?

- Це як юридичні, так і фізичні особи. Я надаю правову допомогу більш як 10 великим компаніям. Серед них, наприклад, – сумські перевізники, у яких великий транспортний парк. Коли трапляється ДТП, треба швидко все врегулювати і дати можливість транспортному засобу поновити роботу на маршруті. У транспортних компаній, як правило, немає свого юриста. Їм простіше укласти угоду з людиною, яка надаватиме юридичні послуги. Це дозволяє перевізникам суттєво зекономити кошти.

З фізичними особами наразі актуальними є справи, пов’язані з отриманням субсидій. Сьогодні багато людей зареєстровані у квартирах, будинках, де вони не проживають. Тому при оформленні субсидії претенденту на неї треба довести, що зареєстрована у її приміщенні особа живе в іншому місці. Це часто проблематично. Набагато простіше виписати людину з приміщення, аби спростити оформлення субсидії.

На часі й питання спадщини. Коли людина помирає, на її майно, як правило, з’являється відразу декілька претендентів, і не всі вони поводяться чесно. Також часто виникають проблемні ситуації при смерті дружини або чоловіка, які вже давно розійшлися, однак розлучення належним чином не оформили. У цьому випадку майно стає спадщиною для одного з членів колишнього подружжя, що, ясна річ, зовсім не влаштовує дітей померлої людини.

- Чи велика конкуренція на цьому ринку?

- У Сумах є чимало гарних спеціалістів, з якими ми співпрацюємо, обмінюємось досвідом. Зазвичай, така необхідність виникає у нестандартних ситуаціях, які виникають вперше.

- Чи допомагає у Вашій роботі технічна освіта, отримана в СумДУ?

- Так. При юридичних розслідуваннях часто доводиться мати справу з технічними експертизами. Для звичайного юриста – це просто звіт, у якому фігурує певна сума. Але в цьому документі слід виокремити технічну складову, відстежити, яким чином проводився розрахунок, бо буває, що дані, на підставі яких проводилася експертиза, навмисне чи ненавмисне змінені. Якщо юрист має технічну освіту і розуміє, яким чином ці розрахунки проводилися, можна виявити помилку, яка може вплинути на долю людини.

- Куди слід звертатися людям, які потребують Вашої правової допомоги?

- Мій офіс знаходиться у Сумах по вулиці Харківській, 3/2. Телефони: 066-740-85-98, (0542) 798-208. Електронна адреса: 0667408598@ukr.net.

Возврат к списку


Материалы по теме:

.
© Сумская торгово-промышленная палата
e-mail: chamber@cci.sumy.ua,   2006 - 2016 гг
Разработка сайта - Мэджик А