СУМСЬКА
ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВА ПАЛАТА


ОЛЕНА СЕРЕДА: «MADE IN UKRAINE» ЛУНАЄ ПЕРЕКОНЛИВО…»
ОЛЕНА СЕРЕДА: «MADE IN UKRAINE» ЛУНАЄ ПЕРЕКОНЛИВО…» 24.10.2017

Виготовити якісний продукт сьогодні для українських виробників не проблема, продати його при шаленій конкуренції – успіх, а продати за кордон – мрія, яка для багатьох може стати реальністю. Генеральний директор, засновник ТОВ «Індустрія Дизайну» Олена Середа знає секрети, які навіть вибагливого європейського споживача змусять зацікавитися українським продуктом. Виявляється, вся справа в упаковці.

«Професійно я займаюсь дизайном понад 10 років. Ідея створення компанії з’явилася в процесі роботи. Я усвідомила, що у підприємців виникають проблеми з просуванням своєї продукції через відсутність культури співпраці виробника і дизайнера, як це заведено серед європейських виробників. Ми поєднали промисловий, графічний дизайн, дизайн одягу та інші сфери дизайну, щоб допомогти виробнику грамотно, без помилок, виходити на європейські ринки. Долучили до проекту компанії Італії, Німеччини, країн Скандинавії. Ведемо перемовини про співпрацю з іншими державами, аби «озброїти» українські компанії, які виходять на той чи інший ринок, знаннями про їх стандарти. Перше, на що звертає увагу європейський споживач, – це упаковка», – наголошує Олена Середа.

До речі, багато, українських дизайнерів доволі успішно працюють на світові бренди, такі як БМВ, Мазераті, інші відомі компанії, тобто ми могли б у цій сфері теж успішно конкурувати.

Особливо вимогливі до дизайну упаковки італійці. Їх вважають законодавцями моди у сфері дизайну. Після Другої світової війни ця країна серед своїх пріоритетів визначила один дещо незвичний для нас – дизайн. За підтримки держави, взявши за стратегію дизайн, Італія саме на цьому піднялася в очах світового співтовариства. В цій державі працюють цілі інститути, які вивчають психологію людей, щоб допомогти виробникам продати їх продукцію. Вибираючи товари загального попиту або продукти харчування, споживачі на підсвідомому рівні звертають увагу на те, як обраний бренд відповідає їх стилю життя.

Споживча культура ЄС не є однорідною, вважає Олена Середа. Західна, Східна і Центральна Європа доволі різняться в підходах до дизайну. Навіть Франція і Німеччина не можуть розглядатися, як простір з єдиною споживчою культурою. Цим не можна нехтувати і, відповідно, це повинно знаходити своє відображення в стратегіях виходу компанії на національні ринки ЄС. За словами директора ТОВ «Індустрія дизайну», нові тренди щодо упаковки з’являються щорічно. Є спеціальні компанії, які слідкують за цим. Відповідно до тенденцій друкуються і рекламні каталоги. Той, хто звик йти в ногу з часом, купуватиме нову ідею, а не те, що йому не цікаве. Це менталітет європейців.

Наразі у Європі в тренді мінімалізм. Прості форми, природні відтінки і обмежена кількість деталей відрізняють сучасну упаковку. Ця тенденція вийшла на перший план завдяки мінімалізму в одязі, дизайні інтер'єру. Пізніше її підхопили промислові дизайнери, а зараз вона надто актуальна в упаковці. Переважний колір – білий. Він асоціюється з чистотою і якістю. Зазвичай білий колір підкреслюють яскравими ілюстраціями, геометричними візерунками або великими написами.

«Спілкуючись з виробниками, я завжди наголошую, що особливість упаковки продуктів харчування в тому, що вже поглядом я бажаю це з'їсти! Це – соковиті плоди або ягоди, квіткові візерунки, гарна подача страв на чистому білому тлі. Ілюстрації стилізовані під акварельні малюнки або навпаки – реалістичні фото. Ще одна із тенденцій – екологічність. Вихід на європейський ринок потребує від виробника перегляду матеріалів: вони повинні бути екологічно безпечними і легко утилізуватися. Підкреслити екологічність може використання паперу замість пластикових обгорток, додаткова інформація про подальшу переробу обгортки», – зазначає Олена Середа.

На відміну від України, продукти на європейському ринку є здебільшого натуральними. Виробники використовують природні інгредієнти (рослинні барвники та ароматизатори) і не забувають акцентувати на цьому увагу споживачів. Склад продукту розшифровують, уникаючи Е-індексів (наприклад, Е-330 – лимонна кислота). Це допомагає виробникам підтримувати позитивну репутацію.

Нині «Індустрія дизайну» розробляє спільний проект з Німецькою торгово-промисловою палатою щодо стандартів ресторанного бізнесу та бутиків. Вивчає, як організований простір всередині, настільки він комфортний для споживача з урахуванням не лише дизайнерських пропозицій, а й психології, особливостей менталітету, маркетингу. Щоб людина, яка зайшла в це приміщення, почувалася максимально комфортно.

«Ми зробимо більш презентабельним ваш продукт для європейського споживача. Дизайн – двигун сучасної економіки України. Ми розробили програму, яка зможе допомогти виробнику України вийти на європейський ринок гідно. Проект створений спільно з європейськими дизайнерами і фотографами з урахуванням менталітету європейського споживача. Сьогодні час змін і українському виробнику конче необхідні цілеспрямованість, уміння знаходити спільну мову з людьми інших культур, висока ділова репутація. Україна має шанс продемонструвати високу культуру виробництва, інноваційний і креативний дизайн та наукові розробки, щоб «Мade in Ukraine» лунало переконливо в усьому світі», – резюмує Олена Середа.

ТОВ «Індустрія Дизайну»

вул. Кільцева, 12, м. Люботин,

Харківська обл., 62433

industrydesign.ua@gmail.com

тел.:+38(050)28 18 359


Возврат к списку


Материалы по теме:

.
© Сумская торгово-промышленная палата
e-mail: chamber@cci.sumy.ua,   2006 - 2016 гг
Разработка сайта - Мэджик А